Zapraszam do współtworzenia bloga z przepisami!
Skontaktuj się z Twórcami Bloga

sobota, 8 lutego 2014

Szybkie wafelki muesli

Tak się zdarzyło, że w domu znalazłam puszkę masy krówkowej (ta była wypasiona o smaku truflowym z alkoholem). Męczyła mnie i męczyła, aż korzystając ze starego przepisu (nawet nie wiem skąd) zrobiłam pyszne wafelki. Robi się je szybko, szybko też zjada, a przepis jest następujący:

Składniki:
puszka masy krówkowej (dowolnej, ale najlepsza była orzechowa)
płatki owsiane (na małą puszkę około szklanki, ale więcej też będzie pyszne)
ulubione bakalie (szczególnie orzechy włoskie i migdały)
wafle
Na małą puszkę masy Bakalland wystarczy jedno opakowanie wafli 10x10cm.

Orzechy kruszę w palcach, migdały siekam, do miski wrzucam masę krówkową i płatki owsiane. Dodaję bakalie i mieszam wszystko, żeby było w miarę równomiernie. Wyjmuję wafle (ja wolę takie mniejsze ok 10x10 cm ale te duże też mogą być). Na jednego wykładam masę (w miarę równa grubość) i przykrywam drugim i dociskam. Smaruję aż skończy się masa. Składam wszystkie wafle razem (można nawet warstwowo) i dociskam czymś ciężkim (ja mam ciężką deskę). Za ok 2-3 godziny można zdjąć barykadę i pokroić wafle ostrym nożem na mniejsze kawałki.
Smacznego!!

Tu połowa wafelków w puszce.

 A tu wafelek po rozłożeniu i tuż przed zjedzeniem ;)

1 komentarz:

  1. Mogę Ci powiedzieć, skąd się tam wzięła ta wypasiona masa krówkowa!

    OdpowiedzUsuń